GASTRITA ȘI DUODENITA

Gastrita este inflamația stratului ce căptuşeşte stomacul la interior: mucoasa gastrică, iar duodenita este inflamaţia primei parţi a intestinului subţire, poziţionat chiar sub stomac, duodenul. Ambele afecţiuni au aceleaşi cauze şi aproximativ acelaşi tratament.

Ambele afecţiuni pot interesa atât femeile cât şi bărbaţii de toate vârstele, şi pot fi acute sau cronice. Formele acute apar brusc şi au durată scurtă a simptomatologiei şi a modificărilor de la nivelul mucoaselor, iar formele cronice au durată lungă de luni, chiar ani.

Cea mai frecventă cauză de gastrită şi duodenită este infecţia cu o bacterie numită Helicobacter Pylori. Această bacterie se poate transmite prin intermediul alimentelor şi a băuturilor contaminate, dar şi de la o persoană la alta. Alte cauze pot fi: utilizarea pe termen lung a unor antiinflamatoare, precum: ibuprofen, aspirină sau naproxen, sau consumul îndelungat de alcool.

Cea mai importantă cauză este alimentaţia nepotrivită: mese neregulate, consumul de alimente condimentate excesiv sau alimente acide, precum şi consumul exagerat de cafea sau tutun.

Inflamaţia mucoasei gastrice şi duodenale poate fi asimptomatică, dar atunci când devine simptomatică, acuzele cele mai frecvente sunt: greaţă, vărsături, crampă sau arsură resimţită în etajul abdominal superior, senzaţie de plenitudine gastrică la scurt timp după ce a început masa. De asemenea, apare senzaţia de balonare, pirozis, eructaţii, flatulenţă, inapetenţă, diaree.

Cazurile netratate de gastrită si duodenită pot deveni cronice, astfel încât se poate ajunge la formarea de ulcere și la hemoragii gastrice. În cazuri rare, subţierea excesivă a mucoasei duce la transformarea celulelor și în timp creşte riscul de a dezvolta cancer gastric.

O metodă de tratament cu certe avantaje faţă de cele clasice o reprezintă homeopatia. Tratamentul homeopat are o acţiune de profunzime în organism, stimulând forţa vitală şi ajutând organismul să acceseze propriile metode de vindecare.

Remediile homeopate cele mai des recomandate pentru gastrită şi duodenită sunt:

Nux Vomica –în caz de arsuri stomacale cu flatulență, în caz de greață și vărsături dimineața.  când alternează constipația și diareea, când apar eructaţii cu gust acru, amar.

Lycopodium se recomandă atunci când, punând presiune în epigastru, apare durere în hipocondrii, iar când se aplică presiune în hipocondrii apare durere înepigastru.  De asemenea se recomandă atunci când apare plenitudinea gastrică şi după o masă uşoară, dar fără modificări de tranzit intestinal, când eructaţiile ameliorează durerile gastrice sau când apare gust amar noaptea.

Phosphorus se recomandă în inflamaţiile cu eroziune cronică şi este foarte util în combaterea vărsăturilor ce apar în dispepsia cronică. Caracteristică este pofta de alimente şi băuturi reci ce ameliorează temporar durerea.

Arsenic Albumse recomandă atunci când durerea este de tip arsură, comparată cu prezenţa unor cărbuni incinşi. Se mai recomandă şi în cazul eructaţiilor amare sau acre, varsăturilor cu mucus şi striuri de sânge şi în cazul tremurului şi al extremitaţilor reci asociate durerii stomacale şi a anxietaţii.

Veratrum album se recomandă la persoanele care prezintă sughiţ după aportul de băuturi calde, eructaţii forțate, cea mai mare parte de aer; foame, o mare sete.

Remediul homeopat, bine ales, are un efect intens şi de durată, atât în afecţiuni de natură fizică, cât şi în probleme mentale şi sufleteşti.