Terapie Japoneză Yumeiho

• yumeiho

REDOBÂNDEȘTE-ȚI LIBERTATEA DE MIȘCARE!

Dureri de spate? Cifoză? Scolioză? Cifo-scolioză? Hiperlordoză? Asimetrii ale bazinului? Poziție incorectă la birou ore întregi? Sedentarism? Probleme cu somnul?

Vreți să fiți mai drepți, mai înalți, mai flexibili?

Apelați la Recuperarea generală și specifică prin terapia japoneză Yumeiho practicată de către dl. Kinetoterapeut Marian Petrache.

Ce este Yumeiho?
Terapia YUMEIHO este o metodă profilactică şi terapeutică japoneză, cunoscută și sub numele de “Metoda de îndreptare a coxalelor, masaj și presopunctură”.
Se bazează pe acțiuni manuale (100 de manevre principale și 200 manevre secundare), efectuate asupra întregului organism, în vederea păstrării sau ameliorării stării de sănătate.

Cum acționează?

Ea este concepută ca o metodă de corectare atât cât este posibil, a coloanei vertebrale, pentru ameliorarea tulburărilor induse de patologia şi disfucţiile acesteia. În acest sens, abordarea se face dinspre exterior către interior (corectarea anomaliilor oaselor bazinului, ale membrelor inferioare, acestea constituind baza coloanei vertebrale) cât şi de la interior către exterior (corectarea curburilor patologice ale coloanei vertebrale sau ale disfuncţiilor articulaţiilor intervertebrale, cu ulterioare repercursiuni pozitive asupra tuturor membrelor, centurii scapulare şi centurii pelviene).

În ce constă o ședință?

Țelul principal al acestei terapii este tratarea sau diminuarea cauzelor tulburărilor funcționale care în timp, pot genera suferințe cronice. Se încearcă prin această terapie, normalizarea oaselor dislocate, îndepartarea contracturii și rigidității mușchilor și țesuturilor conjunctive, mărirea amplitudinii mișcării în articulații.
Procedeele terapeutice manuale, aplicate în scop profilactic sau corectiv în cadrul terapiei Yumeiho, constau în:
• tehnici de manipulare osteo-articulare, pentru ca vertebrele să poată aluneca sau mai bine zis, să revină în spaţiile lor articulare.
• procedee de puncto-terapie, în principiu similare celor utilizate în presopunctură și reflexoterapie.
• tehnici și procedee speciale de masaj, similare drenajului limfatic.
• elemente de stretching, întinderi, elongații.
• metode de corectare respectiv echilibrare a posturii, ale mersului și staticii.
• exerciții de optimizare a biomecanicii aparatului locomotor, etc.

Indicațiile terapiei:
• tulburări de statică şi dinamică ale coloanei vertebrale: cifoze, scolioze, cifo-scolioze, hiperlordoze, combinaţii şi complicaţii ale acestora.
• asimetrii ale bazinului, ale membrelor inferioare, de tonus, volum, elasticitate.
• tulburări în articulațiile șoldurilor, genunchilor, gleznelor.
• prevenirea îmbătrânirii precoce.
• rigiditate articulară şi musculară.
• tulburări funcţionale ale tranzitului intestinal: diskinezii biliare, constipație, diaree, etc.
• afecţiuni feminine, ca de exemplu: dureri menstruale, menstruație neregulată, infertilitate.
• afecțiuni ale ficatului, stomacului, intestinelor, inima, pancreas, rinichi, splina, vezica urinară, etc.
• recuperarea pacienţilor care au suferit imobilizări prelungite.
• elimină hipertensiunea și hipotensiunea.
• se pot îmbunătăți și elimina afecțiuni serioase: distrofia musculară, afecțiunea Parkinson, reumatismul.
• eficient împotriva obezității, greutatea scăzută a corpului (slăbire exagerată).
• pregătirea sportivului pentru performanţă – recuperarea capacităţii de mişcare şi efort.

Efectele terapiei:

• produce căldură, învigorare și plăcere
• înlătură oboseala, dă o senzație de confort
• previne bolile grave
• crește imunitatea
• înalță corpul
• înfrumusețează chipul
• face corpul mai elastic și învigorează mișcările
• îmbunătățește funcția sexuală
• armonizează funcțiile psihice

Contraindicațiile terapiei:

Terapia Yumeiho nu este indicată în cazurile în care există:
• afecțiuni infecțioase osoase și osteo-articulare (osteită, osteomielită, artrită,etc.).
• afecțiuni cardio-circulatorii acute: angina pectorală, infarct miocardic, tulburări de ritm cardiac, hipertensiune arterială în decompensare, etc.
• ateroscleroză cu manifestări periferice centrale (coronariană, cerebrală, intestinală, renală,etc.).
• boli renale severe (pacient supus dializei).
• boli de sânge, mai ales cele cu tendințe hemoragice (fragilitate capilară severă,hemofilie, tratamente cu medicație anticoagulantă,etc).
• cancer,de orice fel, la orice nivel, dacă nu este altă recomandare din partea medicului oncolog.
• hernie de disc cu manifestări neurologice severe.
• osteoporoză medie sau avansată.
• stări de oboseala și debilitate severă.
• stări febrile (infecțioase sau de altă natură).
• tuberculoză cu diferite localizări: pulmonară, osteo-articulară, cutanată, etc.
NU se aplică manevre osteo-articulare la articulațiile care au fost supuse intervențiilor chirurgicale cu inserție de proteze, tije, etc. (proteze de șold sau de genunchi, tije de fixare a fracturilor, grefoane osoase, etc.).

Istoricul terapiei:

Tehnicile și procedeele speciale de masaj precum și celelalte aplicații terapeutice manuale incluse în practica Yumeiho derivă din elemente ale medicinei tradiționale chineze și japoneze, cum ar fi practica ancestrală Zheng Ti Fa (aplicații terapeutice manuale, practicate în cadrul renumitei mănăstiri SHAOLIN), Tui-na, An-ma, Seitai-ho, Shiatsu, Do in, etc. Parte din aceste metode terapeutice chinezeşti au fost aduse în Japonia în anul 1948 de către maestrul japonez SHUICHI OHNO HIDEGATSU.
Dl. dr. MASAYUKI SAIONJI, elev al maestrului OHNO, a studiat peste 20 de ani diverse practici terapeutice tradiționale extrem orientale. În consecința sistematizării și perfecționării acestora a conceput TERAPIA YUMEIHO (numele complet fiind: KOTSUBAN YUMEIHO TAISO sau YUMEIHO-DO).
Maestrul dr. Saionji Masayuki este considerat fondatorul terapiei Yumeiho. În anul 1981 a pus bazele unui sistem terapeutic inovator, numit inițial “Masajul Divin” iar mai apoi “Terapia prin Îndreptarea Coxalelor și Presopunctură” sau “Terapia Yumeiho”. În anul 1987 a pus bazele “Institutului Internațional de Medicină Preventivă Practică din Tokyo”. În anul 1990 a fost invitat pentru a preda terapia Yumeiho în cadrul Spitalului Militar Central al Aviației din Moscova – Rusia. Tot în acest an 1995, Academia Internațională de Științe din San Marino îi acordă titlul de Doctor în Științe Medicale Tradiționale. Până în anul 2004 terapia Yumeiho a fost răspândită în 73 de țări, în multe dintre acestea creându-se centre de practică și instruire precum și organizații profesionale. În anul 1993 a vizitat pentru prima dată România.
Maestrul a avut o importantă activitate publicistică, printre cărțile scrise de dumnealui fiind:
“ Yumeiho tratarea rapidă a diferitelor suferințe”, “Însănatoșire rapidă prin Terapia Yumeiho” și “Cum se poate preveni moartea subită” “Yumeiho” “Terapia Yumeiho” (este tradusă în 26 de limbi și tiparită în peste 20 de ţări).
În România, cartea “MIRACOLUL SECOLULUI XX”, este o traducerea în limba română a cărții “YUMEIHO” (din versiunea în esperanto, ediția 1989).
TERAPIA YUMEIHO este răspândită la nivel mondial prin intermediul INSTITUTULUI INTERNAȚIONAL DE MEDICINĂ PREVENTIVĂ PRACTICĂ din TOKYO – JAPONIA.