Terapia SU JOK

• terapia-su-jok

Fondată de profesorul Park Jae Woo, un filosof și om de știință eminent, Su Jok este o nouă terapie aprobată ca tratament. Terapia Su Jok face parte din Medicina Onnuri, un sistem de tratament ce cuprinde o varietate de tehnici de prevenție și vindecare fără utilizarea medicamentelor.

În limba coreană „SU” înseamnă mână, iar „JOK” înseamnă picior. Această terapie are la bază descoperirea în palme și tălpi de forme și puncte ce corespund tuturor organelor interne ale corpului uman. Aceste sisteme de micro-puncte de la nivelul palmelor și tălpilor pot fi deci folosite în mod convențional și efectiv pentru controlul de la distanță a oricărei boli.

Corpul se proiectează pe mână și pe laba piciorului în poziția de stat în picioare cu mâinile lăsate în jos. În acest caz mâinile și picioarele sunt întoarse spre exterior, iar palmele și tălpile – înainte. În această poziție, toată suprafața Yin este îndreptată înainte, iar toată suprafața Yang – înapoi.

În sistemele standard de corespondență, suprafața Yang a corpului se proiectează pe suprafața Yang a mâinilor și picioarelor, iar suprafața Yin a corpului se reflectă pe suprafața Yin a mâinilor și piciorelor.

Multe afecțiuni, incluzând și forme cronice, pot fi vindecate prin simpla stimulare a punctelor sistemelor standard de corespondență ale mâinilor și picioarelor. Punctul pentru stimulare este selectat cu ajutorul unui palpator special prin apăsarea uniformă pe zona presupusă de localizare a punctului. Caracterul dureros care apare la găsirea cu palpatorul a unui punct curativ deseori este însoțit de o reacție a pacientului cu încordarea mușchilor sau mișcarea involuntară a zonei inspectate a corpului. Înainte de a se începe tratamentul, este necesar de a detecta în zona de corespondență presupusă toate punctele dureroase. Afecțiunea poate fi complet înlăturată numai cu condiția stimulării punctelor de corespondență cu toate elementele patologice.

Există diferite moduri de acțiune asupra punctelor de corespondență. Pentru punctele situate la suprafață, cel mai potrivit mod de stimulare îl reprezintă aplicarea cutanată a stimulatorilor naturali (semințe, fire de nisip, pietricele, etc.) sau artificiali (steluțe metalice sau magnetice, magneți de diferite forme, etc.). Pentru zonele mari de corespondență se aplică acțiunea de suprafață cu folosirea inelelor elastice cu arcuri, bețișoarelor, obiectelor de masaj cu role, etc. Punctele de corespondență situate mai adânc se stimulează mai eficient prin înțeparea cu ace Su Jok sau încălzirea cu moxă.

În ultimul timp, special pentru terapia Su Jok, au fost elaborate aparate cu lumină pulsatilă de diferite frecvențe de undă, care permit efectuarea unei cromoterapii efective și nedureroase pe punctele de corespondență ale mâinilor și picioarelor.

Acupunctura Su Jok este un sistem de vindecare multi-dimensional. Prima dimensiune este vindecarea sistemului fizic, prin simple stimulări ale zonelor specific corespondente de la nivelul palmelor și tălpilor, se ajunge la vindecarea bolilor respective.

Acest tip de terapie este foarte popular datorită ușurinței de învățare, siguranței, eficacității și pentru ca răspunsul organismului la stimulii aplicați este extrem de rapid. Nu este o practică periculoasă.

A doua dimensiune a tratamentului este adaptată din acupunctura clasică. Cele 12 meridiane clasice și cele 8 meridiane secundare au reprezentări la nivelul palmelor și tălpilor sub forma meridianelor Byol si punctelor Byol.

Aceste două dimensiuni, când sunt aplicate independent, au eficacitate în tratarea anumitor boli, cu toate aceastea combinarea celor două dimensiuni va aduce cele mai rapide rezultate.

Scop și Rezultate
Acupunctura SU JOK este un sistem complex de vindecare, cu o aplicabilitate la fel de vastă ca a medicinei orientale și vestice, combinate.

Prevenție: Acest aspect al terapiei SU JOK uneori poate fi mai important decât tratarea unui pacient deja bolnav.

Nu numai prin inserarea de ace, ci și doar prin simpla stimulare a punctelor corespunzătoare pe mâini și picioare prin apăsare cu degetul poate duce la vindecare, deoarece acest lucru ajută la dezvoltarea, consolidarea și susținerea sistemului de rezistență a organismului și imunității.

Rol curativ: Afecțiuni de la nivelul capului (migrene, epilepsie, etc.), afecțiuni ale sistemului nervos și la nivel psihiatric, afecțiuni ale ochilor, urechilor, nasului și ale gâtului, afecțiuni ale sistemului cardio-vascular, afecțiuni pulmonare, afecțiuni digestive (greață, constipație, diaree, etc), afecțiuni genito-urinare, obezitate, etc.

În afară de cele menționate mai sus, acupunctura SU JOK este foarte utilă în managementul cancerului și a altor afecțiuni maligne.

Ajutor la nivel mental și emotional: Furia, Frica, Grijile sunt în mod uzual acceptate ca parte integrală a unei vieți normale, pânâ când devin atât de severe încât alterează buna stare și crează anxietate, depresie, hipertensiune și alte afecțiuni.

Cromoterapia – acupunctura Su Jok  fara ace
Multă vreme omul a fost comparat cu macrocosmosul, în modul cum este el alcătuit. Sângele are culoarea roşie, limfa galbenă, bila din vezica biliară-verde etc. Deci şi în interiorul nostru există culori.

Cromoterapia este acupunctura  Su Jok fără ace – o metodă naturală de tratament, prin culoare, care se poate practica de oricine cu usurinţă, atât prin contemplarea unei anumite culori, cât şi prin baia de culori sau proiectarea unei culori pe o anumita zonă a corpului, în funcţie de efectul pe care dorim să-l obţinem.

Să nu uităm importanţa culorilor
•    Influenţa culorilor este independentă de vedere, ele ne influenţează şi atunci când nu le vedem deloc.
•    Undele electromagnetice care le generează se comportă distinct intrând în rezonanţă cu organismul uman, dând naştere unor efecte ştiute şi precise în zonele în care sunt direcţionate.
•    Acţiunea culorilor se explică prin vibraţiile generate de diferenţele lor în ceea ce priveşte lungimea de undă a fiecarei culori.
•    Este important de ştiut, în funcţie de îmbolnăvirile noastre, ce culoare va fi benefică pentru vindecare.
•    Culorile au vibraţie proprie sau câmpuri de energie şi ele pot influenţa organismul uman prin aplicarea lor pe anumite puncte energetice şi zone de corespondenţă.

Terapia cu seminţe Su Jok
Terapia se bazează pe stimularea unui punct de corespondenţă al organului afectat, lucru care se poate face prin presopunctură, prin masaj sau cu ajutorul seminţelor, în acest caz. După stimulare, pe acele puncte se aşează câte o sămânţă, se acoperă cu un plasture şi se masează din când în când, obligatoriu printr-o mişcare rotativă. Pacientul poate simţi mâncărimi, înţepături, durere sau senzaţie de căldură locală, semne că energia stagnată se disipă şi începe vindecarea. După 24 de ore, seminţele sunt înlocuite cu altele şi procedurile se repeta. Metoda este foarte eficientă în toate afecţiunile, chiar şi în cele cronice.

Cum funcţionează
Seminţele sunt stimulatori naturali foarte eficienţi. Sunt corpuri vii, pot face face schimb de informaţii energetice şi pot crea în jurul lor un biocâmp, de aceea este foarte important să fie alese corect şi să fie fixate pe punctele de corespondenţă.

Potrivit medicinii tradiţionale chineze, îmbolnăvirile sunt legate de dezechilibrul celor 6 energii (Vânt, Căldură, Arşiţă, Umiditate, Uscăciune, Frig) şi al celor cinci elemente. Terapeuţii specializaţi în Su Jok cu seminţe ştiu foarte bine ce trebuie să aleagă, în funcţie se afecţiune. Spre exemplu, pentru afecţiunile pancreasului se folosesc soia, floarea-soarelui sau porumbul. Pentru ficat sau bilă sunt foarte recomandate seminţele de lămâie, pătrunjel sau mărar. Bolnavilor de inimă sau celor cu afecţiuni circulatorii li se vor aplica seminţe de roşii, sfeclă, ardei roşu. În cazul afecţiunilor respiratorii ori ale intestinului gros, terapeuţii folosesc boabe de orez sau cuişoare ori arpagic. Problemele renale sau ale sistemului osos pot fi ameliorate folosind sâmburi de măsline, boabe de fasole ori de piper negru.

Ca în orice terapie alternativă, rezultatele se văd în timp şi nu exclud control medical.

Principalele beneficii ale terapiei Su Jok:

• La o acționare corectă asupra punctelor de corespondență, apare un efect curativ și pronunțat. Eficiența sistemului este atât de ridicată, încât rezultatul începe să se profileze după numai câteva minute, iar uneori chiar și secunde.
  • Una din calitățile terapiei este securitatea aplicării ei.
  • Această metodă funcționează după principiul: stimularea punctului aflat exact duce la îmbunătățire; stimularea punctului găsit incorect nu produce efecte secundare, ea pur și simplu este ineficientă
  • Tratamentul este extrem de simplu și economic. Pentru obținerea efectului terapeutic nu este nevoie să se folosească aparate medicale sau mijloace medicamentoase scumpe. Este suficientă o bună stimulare a punctului găsit corect, cu ajutorul celor mai simple mijloace: masaj, aplicarea semințelor, acțiuni prin temperatură, ace, magneți.