Reflexoterapia

• Facelift Energetic

Reflexoterapia este un tratament străvechi, neinvaziv, cu o istorie de peste 5.000 de ani, ce are la bază principiul conexiunii energetice a anumitor puncte și zone aflate pe urechi, pe mâini și pe tălpile picioarelor, cu fiecare organ și parte a corpului. Tehnicile de reflexoterapie au la bază principii asemănătoare cu acupunctura și presopunctura – stimularea unor puncte reflexogene.

Reflexoterapia constă în apăsarea anumitor părți de pe tălpi și de pe mâini, cu degetele, pentru a stimula organele corespondente. Reflexoterapia se aplică de obicei pe picioare, prin stimularea anumitor zone.

Pe tălpile picioarelor sunt locuri de proiecție ale tuturor organelor corpului omenesc, iar prin intermediul punctelor de corespondență, se stabilește o legătura cu acestea. Pe talpa dreaptă a piciorului sunt proiectate energetic, sub formă de zone sau puncte, organele situate în partea stângă a corpului, iar pe talpa stângă sunt proiectate organele situate în partea dreaptă a corpului.

Prin apăsarea acestora, pacientul simte uneori o durere ascuțită, iar terapeutul – granulații fine, ca niste fire de nisip sau mărgelute. Acestea sunt deșeuri formate din acid uric, acid oxalic, calciu migrat, resturi ale proceselor de catabolizare a hranei, substanțe chimice pe care organismul nu a putut să le elimine. Prin tehnicile de apăsare digitală, cristalele sunt sfărâmate, dizolvate și eliminate. Circuitul energetic și cel sangvin revin la normal.

Prin reflexoterapie se pot elimina toxinele din organism și se poate debloca circuitul energetic din corp. Se merge pe ideea că energia vitala Qi circulă prin tot corpul, prin anumite căi (meridiane) și pătrunde în fiecare celulă a organismului uman. Când această energie este blocată, masarea anumitor zone „rupe” blocada de energie, astfel încât partea corpului corespondentă punctelor stimulate se întoarce la echilibru.

Practic, reflexoterapia reechilibrează energia vitală a organismului, ajută la reducerea stresului acumulat, relaxând diferite zone și ajutând organismul să funcţioneze mai bine. În cazul unor afecțiuni, organismul este capabil să se recupereze fără a fi nevoie de vreun alt tratament. Corpul are în sine forțele necesare pentru vindecare, forțe care pot fi stimulate prin reflexoterapie.

Afecțiuni ce pot fi tratate prin reflexoterapie: stres, amețeli, migrene, insomnii, oboseală cronică, instabilitate emoțională, depresii, anxietate, atacuri de panică, afecțiuni hepato-biliare, afecțiuni ale coloanei, tulburări endocrine, disfuncții sexuale, tulburări de metabolism, afecțiuni digestive, afecțiuni renale, probleme de circulație a sângelui, afecțiuni ORL, crampe musculare, entorse, dureri de spate, etc.

Efectele reflexoterapiei:

– relaxarea corpului
– îmbunătățirea circulației sângelui
– mișcarea fluidelor limfatice
– aport sporit al oxigenului
– eliminarea toxinelor
– eliminarea blocajelor energetice
– ameliorarea stării de sănătate și a tuturor funcțiilor din corp
– o mai bună funcționare a metabolismului
– ameliorarea durerilor
– îmbunătățirea calității somnului
– înlăturarea tulburărilor endocrine care duc la infertilitate
– ameliorarea simptomelor menopauzei
– îmbunătățirea sistemului imunitar

La reflexoterapie pot apela toate persoanele care doresc să își păstreze sănătatea și vitalitatea, indiferent de vârstă, precum și aceia cărora le este recomandată acupunctura, dar se tem de ace.

Reflexoterapia poate fi aplicata și la copii, deja după prima lor lună, pentru a îmbunătăți digestia, calitatea somnului, pentru a obține bună dispoziție.

Contraindicațiile reflexoterapiei: masajul nu trebuie aplicat la pacienții care prezintă leziuni interne, insuficiență renală, micoze, tensiune oscilantă, răni interne și externe, tromboză venoasă a membrelor inferioare, femeilor gravide.

Presopunctura este o formă de terapie fizică, ce completează reflexoterapia, având ca scop echilibrarea sistemului energetic al corpului și favorizarea unei stări de sănătate generală.

În aplicarea acestei terapii, se lucrează pe punctele meridianelor de acupunctură, folosind degetele pentru a apăsa treptat pe punctele de vindecare cheie, care stimulează abilitățile naturale de auto-vindecare ale organismului.

Pe suprafaţa întregului organism există o multitudine de puncte de presiune, cunoscute complet doar de specialiştii în presopunctură, care au rolul de a armoniza energiile şi de a acţiona asupra interiorului nostru.

Presopunctura se bazează pe 6 legi:
1. Prin corp circulă ciclic energii din pământ și din cosmos.
2. În toate corpurile există o polaritate YIN-YANG.
3. Energiile circulă de-a lungul unor canale invizibile, numite meridiane.
4. Pe meridiane se găsesc anumite puncte care, o dată stimulate, pot ameliora unele boli.
5. Pe suprafața corpului sunt proiectate toate organele corpului.
6. Viața se supune legii celor 5 elemente: apa, lemnul, focul, pământul, metalul, ce se produc și distrug fără încetare.

Presopunctura tratează marea majoritate a bolilor. Este extrem de utilă în ameliorarea simptomelor legate de stres și este ideală pentru îngrijirea medicală preventivă, prin stimularea sistemului imunitar.

Prin presopunctură se eliberează tensiunea, crește circulația sângelui, se reduce durerea. Presopunctura poate fi folosită pentru a calma durerea, pentru a fortifica sistemul de reproducere sexuală, pentru detoxifierea organismului, pentru a se asigura o mai bună stare de sănătate și frumusețe.

Presopunctura se adresează oricărei persoane care dorește să-și echilibreze starea de sănătate sau celor care doresc să și-o păstreze, conștientizând că: ”Sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul nu mai înseamnă nimic!”

Contraindicațiile terapiei: presopuctura nu se recomandă persoanelor care prezintă: hemoragii, boli de inimă, boli psihice, care urmează tratament cu cortizon, raze x, tranchilizante, citostatice, femeilor gravide.

În cadrul clinicii noastre, se aplică un tratament combinat, de reflexoterapie și presopunctură, care durează 45-50 de minute, timp în care pacientul stă relaxat, într-o poziție comodă, îmbrăcat, pe masa de masaj.

Pentru a se obține efectul dorit, se recomandă cure de 10 – 12 ședințe.