COLECISTITA CRONICĂ

Colecistita reprezintă inflamația vezicii biliare. Aceasta este de două feluri: colecistita cronică litiazică și nelitiazică. Colecistita cronică nelitiazică se mai numește și diskinezie biliară și poate fi cauzată cel mai frecvent de tulburări de motilitate veziculare, de modificări în compoziția bilei sau de refluxul duodeno-pancreatic.

Colecistita cronică litiazică, după cum îi spune și numele, este cauzată de acumularea de calculi de diferite dimensiuni în interiorul vezicii. Acești calculi se pot acumula și pot destinde peretele vezicular, pot migra spre duoden sau chiar se pot infecta, iar toate aceste fenomene duc în final la simptomatologia caracteristică.

În ambele forme, pacienții pot prezenta semne și simptome atipice: cefalee, greață, meteorism abdominal, astenie, constipație sau diaree, icter, febră moderată (când există infecție) și nu în ultimul rând, jenă sau durere in hipocondrul drept (în colică, durerea poate iradia în epigastru sau chiar la nivelul umărului drept).

Colecistita este o afecțiune care poate fi tratată homeopat. Există produse bine studiate și concepute special pentru această afecțiune. Spre exemplu: durerea poate fi ameliorată cu Chelidonium D6 (relaxează căile biliare spastice), Cholestirium D6 (are efect drenor); în colica biliară repetată pe fond nervos sau din cauza alimentației neadecvate, poate ajuta Nux vomica C9.  Iar dacă colica este însoțită de febră, cel mai bun remediu este Bryonia D4. Acestea sunt doar câteva exemple de soluții pentru problema colecistitei.

Însă tratamentul homeopat trebuie întotdeauna individualizat, adică în prescrierea remediului homeopat trebuie luate în considerare toate simptomele prezentate de pacient, tratându-se bolnavul, și  nu boala.